Τι είναι η Σήραγγα κυκλοφορίας οχημάτων;
Είναι ένα ΕΙΔΙΚΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΟ, που απαιτεί ΕΙΔΙΚΗ & ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας και χρήσης.
Ποιες είναι οι απαιτήσεις για την ΕΙΔΙΚΗ, ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ & ΑΣΦΑΛΗ Διαχείριση και Λειτουργία μιας Σήραγγας;
• Εφαρμογή ΟΛΩΝ όσων προβλέπονται από την Ελληνική Νομοθεσία (ΠΔ 230/2007 και τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου) & σε ενδεχόμενα κενά της Νομοθεσίας, από τη διεθνή πρακτική , προδιαγραφές & Ευρωπαϊκά Πρότυπα.
• Εφαρμογή των απαιτήσεων σε επίπεδο Συντήρησης, Χειρισμού & Εποπτείας των Κέντρων Ελέγχου Λειτουργίας της Σήραγγας, που είναι και η ¨ψυχή¨ της εποπτείας μιας Σήραγγας.
• Εκπόνηση & εφαρμογή των απαιτούμενων μελετών που αφορούν την ασφάλεια της ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ Σήραγγας!
• Σαφείς μελέτες και οδηγίες αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων, δηλαδή περιπτώσεων σύγκρουσης, πυρκαγιάς & γενικώς ατυχημάτων ή περιστατικών εντός της Σήραγγας που να αφορούν τη συγκεκριμένη σήραγγα και όχι ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ μελετών μιας άλλης σήραγγας.
• Άρτια εκπαιδευμένο και πιστοποιημένο προσωπικό και εξοπλισμός σε όλα τα επίπεδα, όχι μόνο εποπτείας αλλά και άμεσης επέμβασης, που να εδρεύει στη Σήραγγα.
• Πλήρης συντονισμός και επαλήθευση των ΣΧΕΔΙΩΝ, λειτουργίας και αντιμετώπισης ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, από τους εμπλεκόμενους στην ασφάλεια της Σήραγγας, όπως το Προσωπικό Λειτουργίας, συντήρησης, εποπτείας εξωτερικού χώρου, Τροχαία, ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική, Συνεργείο Διάσωσης κ.λ.π.
Χαρακτηριστικά της Σήραγγας Γορίτσας
• Μήκος Σήραγγας : 596 μ.
• Δύο λωρίδες κυκλοφορίας καθαρού πλάτους 3,30 μ. έκαστη, με αντίθετη κίνηση των οχημάτων!
• Με καμπύλη πορεία, δηλαδή μπαίνοντας στη Σήραγγα δεν βλέπεις απέναντι!
• Δεν διαθέτει Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης!
Τι θα έπρεπε να υπάρχει και δεν υπάρχει στη Σήραγγα Γορίτσας και αφορά ΟΛΟΥΣ, δηλαδή όσους Δημότες τη χρησιμοποιούν αλλά και όσους τη λειτουργούν, δηλαδή ΔΗΜΟ ΒΟΛΟΥ και εργαζόμενους;
-ΔΕΝ έχει οριστεί αρμόδιος Μηχανικός για την ασφάλεια και ασφαλή διαχείριση και λειτουργία της Σήραγγας, θέμα που αφορά χρήστες και προσωπικό λειτουργίας.
-ΔΕΝ έχουν κατατεθεί -αφού προφανώς δεν έχουν συνταχθεί- οι απαιτούμενες μελέτες και επιχειρησιακά σχέδια αντιμετώπισης ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ – που να αφορούν τη σήραγγα Γορίτσας και όχι ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ μιας όποιας άλλης μελέτης – εντός της Σήραγγας, με αποτέλεσμα ΚΑΝΕΙΣ να μην γνωρίζει τι πρέπει να πράξει.
-ΔΕΝ υπάρχει η απαιτούμενη εκπαίδευση στο προσωπικό λειτουργίας του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας, ιδιαίτερα για το σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα (scada) και τα θέματα διαχείρισης κυκλοφορίας, τα οποία αποτελούν ΜΟΝΟ ένα μέρος μιας συνολικής διαδικασίας, με συνέπεια στην ασφάλεια των χρηστών της Σήραγγας.
-Το προσωπικό λειτουργίας του Κέντρου Ελέγχου της Σήραγγας είναι αριθμητικά ελλιπές ( 5 ή 6 άτομα, όταν απαιτούνται τουλάχιστον 12 άτομα) για 24ωρη βάρδια, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να είναι ΕΝΑΣ (1) στο Κέντρο Ελέγχου όταν ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ από το νόμο (ΟΜΟΕ 9, ΑΡΘΡΟ 8) να απασχολούνται ΔΥΟ (2) σε κάθε βάρδια για λόγους ασφαλείας, αλλά και για την περίπτωση αντιμετώπισης μιας ατομικής (έκτακτη ασθένεια) ανθρώπινης ανάγκης. Περί εργασιακών δικαιωμάτων ούτε λόγος πλέον, αφού ο εγκλωβισμός των εργαζομένων στη σήραγγα, υφίσταται από την έναρξη λειτουργίας της στις 22-12-2014.
-Τα ελάχιστα απαιτούμενα προσόντα των εργαζόμενων που μετακινήθηκαν στη σήραγγα από Υπηρεσίες του Δήμου, ουδέποτε απασχόλησαν τη Δημοτική Αρχή που είναι και η ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ της Σήραγγας, όπως η ειδικότητά τους, οι γνώσεις τους και η συμπεριφορά τους κάτω από συνθήκες έντονης πίεσης , στρες και εκτάκτων περιστατικών καθώς και η κατάσταση της υγείας τους.
Αυτά συνθέτουν και την καταλληλότητα των ανθρώπων που εργάζονται στα Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας και όχι οι δηλώσεις, …στείλαμε κάποιους τεμπέληδες ( με υδρόφιλες πετσέτες) να συνεχίσουν την τεμπελιά τους στην εξοχή, πατώντας ένα κουμπί, αν ποτέ χρειαστεί!
-ΔΕΝ υπάρχει συνεργείο που να εδρεύει στη Σήραγγα για την ΑΜΕΣΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ αποκλεισμού της Σήραγγας μέχρι την επέμβαση των συνεργείων διάσωσης ( αχρείαστο να είναι) ή της όποιας αποκατάστασης.
Μια μικρή βλάβη να παρουσιαστεί, ΔΕΝ υπάρχει τεχνικός για την άμεση αποκατάσταση, ακόμη και ένα ζώο να μπει εντός της σήραγγας καλείται η τροχαία να λύσει το πρόβλημα στο εύλογο χρονικό διάστημα προσέλευσής της –αφού δεν εδρεύει στη σήραγγα- με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται .
– Καμιά διαδικασία δεν έχει πιστοποιηθεί –αφού είναι ανύπαρκτες- και ιδιαίτερα σε ότι αφορά τη γνώση των χειριστών του Κέντρου Ελέγχου και την επάρκειά τους, με δεδομένο ότι από τη σήραγγα εκτός των ΙΧ, διέρχονται συλοφόρα της ΑΓΕΤ και βυτιοφόρα με καύσιμα που αποτελούν για όσους γνωρίζουν ή τους λογικά σκεπτόμενους, την ποιο επικίνδυνη και πολύπλοκη αντιμετώπιση σε περίπτωση ατυχήματος!
-Σε κάθε περίπτωση την ευθύνη απέναντι στην κοινωνία του Βόλου και των χρηστών της Σήραγγας και στο πώς αυτή λειτουργεί, την έχουν όσοι αποφάσισαν να λειτουργήσουν τη Σήραγγα, χωρίς να έχουν συνειδητοποιήσει το μέγεθος της ευθύνης τους.
Εμείς είμαστε εκεί προσπαθώντας και αυτοσχεδιάζοντας να μεταλλαχθούμε σε Ελεγκτές Ελέγχου Κυκλοφορίας και ποιος ξέρει αύριο μπορεί να κληθούμε να προβούμε και σε κάποια εγχείριση ανοικτής καρδιάς!
Η πόλη όμως τώρα ξέρει, η ευθύνη πλέον είναι συλλογική !
Eργαζόμενοι σήραγγας
VOLOS NOW
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου